dimecres, 5 de gener del 2011

TORTELL DE REIS


Aquest any m’he decidit a fer un tortell de reis, fa cosa de tres anys en vaig fer un però no va quedar prou bé , però aquest any he aconseguit una corona! (aquí no es del tot costum i em costava trobar-la) i ha sigut la petita empenta que em faltava. A Barcelona sempre havíem menjat tortell però aquí a Ciutadella no és la tradició però a partir d’ara em sembla que el faré cada any.
La recepta l’he treta de la classe de Nadal 2009 de Thermomix i com aquest any tenia tots els ingredients (inclosa l’aigua d’Azahar, he anat a tres farmàcies!) no podia esperar més.
A casa quan l’han vist tret del forn semblava que ja havien arribat els Reis, quines cares de sorpresa!

TORTELL DE REIS

Ingredients
Sucre glas aromatitzat:
120g de sucre
1 pell de llimona
1 pell de taronja
Massa mare:
70 g de llet
10 g de llevat
1 culleradeta petita de sucre
130g de farina de força
Massa:
60 g de llet
70 g de mantega a temperatura ambient
2 ous
20 g de llevat
30 g d’aigua d’Azahar
450 g de farina de força
1 pessic de sal
Decoració:
Ou batut
Fruita confitada
Sucre



Preparació:
Polvoritzar el sucre 30 segons a vel. progressiva 5-10. Afegir les pells de llimona i taronja i triturar 15 segons a vel. 5-10. Reservar.
Posar tots els ingredients de la massa mare i programar 15 segons vel. 4.
Retirar del got i acabar de formar una bola amb les mans. Deixar reposar a dins un bol amb aigua tèbia que la tapi fins que floti i sigui el doble.
Després posem el sucre aromatitzat que havíem reservat, tots els ingredients de la massa i la massa mare i es programa 30 segons a vel. 6.
Una vegada fet posem a amassar 3 minuts vel. Espiga i deixarem que pugi fins arribar a dalt del got (jo l’he deixat prop d’una hora).
Treurem la massa del got i formarem una bola amb les mans enfarinades i la posarem a la safata del forn. Fem un forat en mig i amb les mans anem obrint la massa fins formar un tortell d’uns 35 cm de diàmetre.
Pintem amb ou batut, adornem amb les fruites i les ametlles i deixem reposar fins que sigui el doble, una hora més o menys.
Escalfem el forn a 200ºC i l’enfornem uns 20 minuts fins que sigui ros o punxant per veure si està prou cuit.



Espero que us agradi!

12 comentaris:

Marina ha dit...

Doncs t'ha quedat preciós! I ha d'estar boníssim...
Espero que Ses Majestats es portin bé aquesta nit amb vosaltres...
Una forta abraçada i a gaudir de la màgia de la nit de reis!
Petonets!

No tot són postres ha dit...

Estic esperant que pugi la massa per muntar el tortell!! A veure si tinc sort i em surt tan maco com el teu.
Hi has posat la fava?

PTNTS
Dolça

MaryLou ha dit...

T'ha quedat preciós!!!!! el meu està fent el primer llevat... ja veurem com queda!
Petonets

mercè ha dit...

Quina meravella!, jo també és el primer any que el faig però amb "trampa", ja que la massa l'he comprada al meu amic forner que en sap un munt...només he fet el massapà i he seguit les seves indicacions.El penjaré demà.A veure quan el faig sense trampa i em surt tan bonic com el teu!!!

La cuina vermella ha dit...

Que bé que a partir d'enguany, instauris a casa teva aquesta tradició. T'ha quedat de fàbula. Mil petons.

La cuina de l'Eri ha dit...

Hola,
Quina pinta més bona que té! Felicitats,

Sílvia A. ha dit...

Ha quedat boníssim! Ha tothom ha agradat!
Els meus fills no han menjat fins que no els hi ha tocat la figureta ja que volien la corona!

Cuinetes-Carme ha dit...

Quin tortell més maco que t'ha quedat.
Una abraçada,

Anònim ha dit...

Ohhhhhhhhhhhhhh! això si que és un tortell i no el que em va sortir a mi, jejejejeje. M'anoto la recepta pel dia que m'animi a tornar-ho a intentar.
Una abraçada

gastropuntcat ha dit...

Hola.
El pròxim dia 28 obrirem un nou bloc gastronómic, l'idea principal es promocionar el màxim posible la gastronomia catalana i donar a conèixer tots els blocs catalans o de parla catlana que poguem.

El teu ja està llistat.

Salut!
gastropuntcat.

Mercè ha dit...

Sílvia, que bé poder gaudir de bons dolços, oi? Et va quedar moooooolt bé! I la millor recompensa després de tota la feina, és veure la cara d'alegria en veure'l, oi?
Petons!

Gemma ha dit...

Et va quedar fantàstic, encara que a Ciutadella no sigui tradicional, està molt bé seguir les tradicions de casa ;)